Description

Used for Auto CAD LT (Engineering-Drafting) & Gaming, upgraded the Motherboard from an existing build

Rampage V Extreme Edition 10 is a Beautiful board, the 2 x 1000Mbps Ethernet connections & 1 x Wifi 1300Mbps all connected together through ROG Gamers first software into a Asus RT-AC5300 router makes downloading games ect super fast

i7-6950X is super fast, overclocked all cores to 4000Mhz running stable, had it up to 4500Mhz but cant get it stable,

EK Predat​or 240 AIO​ Expandabl​e Liquid C​PU Cooler ​With QDC is very good quality & works very well (Max CPU Temperature under 100% load 52 deg) super easy installation, its fully adjustable & you don't have to run any other annoying software for it.

(Updated) Samsung 960 Pro is awesome.

Kingston Predator drive for storage.

INTEL 400GB SSDPE2MW400G4X1 750 Series 2.5in is faster than the Kingston Predator, not as fast as the Samsung 950 pro makes good for a super fast storage drive,

EVGA TITAN X HYBRID x 2 in Sli, excellent quality, they will be upgraded to Titan X Pascal when a water cooled version is released,

(Old) Power supply not full modular & not the best looking wiring, Peripheral & SATA plugs are standard plugs but the yellow 12v & red 5v wires are opposite you could easily fry a system if you don't use supplied looms & didn't check (always always check), Corsair units much better quality.

Updated PSU 08-10-2016, Corsair AX1200i is a quality unit along with the CableMode ModMesh cables,

ROG swift PG348Q is exceptional quality same goes for the ROG GK2000 keyboard & the Asus ROG Spatha mouse, although the mouse feels a tad heavy,

Overall very happy, its a MAD gaming rig.

Log in to rate comments or to post a comment.

Comments

  • 42 months ago
  • 11 points

Not a bad budget build. Good job!

  • 42 months ago
  • 3 points

Hehe, when you said budget build, you mean a very serious budget right?

  • 42 months ago
  • 2 points

Think he was being sarcastic, hahaha

  • 42 months ago
  • 2 points

Or he could have misread the total price as $1294.90 XD

  • 41 months ago
  • 2 points

it says $370 on my end probably why he said not a bad budget build

  • 41 months ago
  • 1 point

What currency are you using? Alien dollar? :p

  • 42 months ago
  • 2 points

Hahaha, thanks

  • 42 months ago
  • 5 points

I wish I cried diamonds, too.

  • 42 months ago
  • 2 points

Hahaha, I wish I could.

  • 39 months ago
  • 1 point

im sorry but you have the 960 not 950 :)

  • 39 months ago
  • 1 point

oooops D

  • 42 months ago
  • 2 points

It's madness!!! Complete madness !!!

But I love it :)

Well done > have fun.

  • 42 months ago
  • 1 point

cheers

  • 42 months ago
  • 1 point

Damn... Thats sexy!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks

  • 42 months ago
  • 1 point

Wow, that is powerful! Nice build!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks

  • 42 months ago
  • 1 point

An EVGA or Corsair PSU would have been so much better. +1 nice though

  • 42 months ago
  • 1 point

Yeh, couldn't agree more

  • 42 months ago
  • 1 point

That would all will depend on the unit in question.

  • 42 months ago
  • 1 point

Great build!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks.

  • 42 months ago
  • 1 point

Jesus, the power!!!!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks cheers,

  • 41 months ago
  • 0 points

Jesus Christ our Lord and Saviour, Creator of Heaven and Earth. (DON'T USE JESUS' NAME IN VAIN)

  • 42 months ago
  • 1 point

Don't you think at this point a custom loop would have made more scene? +1

  • 42 months ago
  • 1 point

it's always an option, the Ek cooler in it is expandable, just easier with closed loop.

  • 42 months ago
  • 1 point

I believe Nvidia said only they will see the pascal titan, if u want water cooled i think you'd need a water block

  • 42 months ago
  • 1 point

Yeh maybe, we will see.

  • 42 months ago
  • 1 point

BOSS build! Just wish you had Asus GPU's

  • 42 months ago
  • 1 point

Yes so do I, we will see what Asus ROG release in the 1080 or Titan X Pascal range, Im waiting for somthing water cooled, hopefully in the not too distant future, cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point

if you need help getting out of the money pit you seem to have fallen in let me know ; ) sweet rig man, oh so sweet

  • 42 months ago
  • 1 point

Lol, thanks.

  • 42 months ago
  • 1 point

HOLY

CRAP

You make TechSource's builds look like children's toys. This is by far the sexiest build I have ever seen.

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks.

  • 27 months ago
  • 1 point

where did you get this money m8

  • 42 months ago
  • 1 point

Also, where'du get that keyboard??

  • 42 months ago
  • 1 point

I bought it through Big Apple Buddy, found it on Asus USA store, they purchased it for me & sent it to me in Aus, been looking for one ever since they released it, but not available in Australia

  • 42 months ago
  • 1 point

So you skimp on the PSU and buy the horrendously ugly ASUS monitor over the X34....

  • 42 months ago
  • 1 point

Did you have to pay for this lol. It must hv costed an arm or a leg, also, for Auto CAD LT, may i know if you're using it professionally or as just a hobby?

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks, Hahaha yes I did have to pay for it & Cad is used professionally for work, cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point

Thats one hell of a job.

  • 42 months ago
  • 2 points

Cheers

  • 42 months ago
  • 1 point

So no budget? lol jk super nice build!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks

  • 42 months ago
  • 1 point

OMG BRO!!! That pc must run minesweeper at almost 60 fps with all the texture in high lol

Such power, best pc...

Men, holy mother of pc, enjoy it, is a champ created to be follow...ok, stop sharet hahaha

Monster pc bro, very nice looking, I was wondering why you dont go for the corsairs psu. Anyway, excellent build.

  • 42 months ago
  • 1 point

Thanks, yeh this psu was left over from another build, works perfectly but doesn't look the best, will put a corsair unit in when I find a spot for this one, cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point
  • 42 months ago
  • 1 point

Both nice units, I have used the ax1200i before, exceptional unit & I have one of the Evga 1000xi, not sure about the overhead power left over in it for the titan x maxwell cards, I was waiting until I get some pascal cards in it to put it in, although I think 1000W would be fine , cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point

Ok, at your service master hahaha.

  • 42 months ago
  • 1 point

hahaha

  • 42 months ago
  • 1 point

beautiful beast my friend!

  • 42 months ago
  • 1 point

Thank you, cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point

your build is pretty much every PC builders' dream PC.

congrats on making your PC badass.

My guess the GPU is the Titan X but not the Titan X Pascal.

  • 42 months ago
  • 1 point

Thank you, yes u r right they r not pascal, but they will shortly.

  • 42 months ago
  • 1 point

are you going to sell your kids to get two of them XD

*inserts JayTwoCents joke

  • 42 months ago
  • 1 point

Might have two if I put to Titan x pascal's in it, hahaha

  • 42 months ago
  • 1 point

Really nice build! I own 980ti hybrid model. LOVE IT~!

Does your EK Predat​or 240 AIO has any kind of leaking issue?

I have a friend who bought 360 ver. and his cpu block leaked pretty bad.

Therefore, I am just curious if you have any kind of similar issue.

  • 42 months ago
  • 2 points

No not yet, I have 2 of them in two different systems & no issues yet.

  • 42 months ago
  • 1 point

Nice! Thanks for replying. I am about to upgrade my CPU as well, so I was just wondering if 360 or 280 Predator would be a better upgrade than 115i from Corsair.

  • 42 months ago
  • 1 point

The Predator is a very nice unit, if you want to expand your loop it's the way to go, but as far as performance the Corsair unit work extremely well, what I like about the predator apart from being expandable is you do not have to run its own annoying software, my Predator works great can't fault it yet, if you already have the 115i Corsair unit I would stick to that & spend the coin on other component upgrades like A M.2 SSD, cheers.

  • 42 months ago
  • 1 point

I own 5820k and Noctua NH-D15, which struggles during 4K color correction real time playback. I am truly considering upgrading to 6900k and aio, so that's why I am asking.

Thanks a lot for the information!

BTW, I just watched this video (from Linus): https://www.youtube.com/watch?v=9mlloZT5ZyY It talks about video editing software under-utilize xeon cores.... Instead, higher clock speeds are better for now. price to performance from 5820k to 6900k is huge (better), but from 6900k to 6950x is not good price/performance from his chart. But also note that Linus did not mention what was the clock speed he tested for each processor? (watched it few times, but did not find this info

Thanks ! How do you feel about your 6950x?

  • 42 months ago
  • 2 points

I love it, but it is unnecessary for what I do, it's great for benchmarking Hahaha

  • 41 months ago
  • 1 point

You should DEFINITELY send this to Ed for Setup or PC wars, you'd SMASH it! I think somewhere I read that you were planning on upgrading to a water cooled hybrid 1080 or Titan X Pascal (the latter of which will never happen) here is are a few links to water cooled 1080's. http://au.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6288-KR http://www.gigabyte.com.au/products/product-page.aspx?pid=5919#kf http://www.corsair.com/en-au/hydro-gfx-gtx-1080-liquid-cooled-graphics-card

  • 41 months ago
  • 1 point

ASUS Marketer? Nice build.

  • 41 months ago
  • 1 point

Thanks

  • 40 months ago
  • 1 point

Beautiful build!

Would you be able to post a picture with the side panel on?

  • 40 months ago
  • 1 point

Done, put 4 pic's up

  • 40 months ago
  • 1 point

I gave you the 'Vale' number! It looks cool.

Now, my questions: how much power is it drawing? And, max noise levels?

Have a productive time with that build, thanks.

  • 40 months ago
  • 1 point

Thanks, when gaming anything from about between 275W to 475W, never really seen it go over 650W even under benching, the fan noise depends on the CPU overclock, if u leave it at stock it's very quiet, @4000Mhz is quite berable but u can hear it & the higher the overclock the noisier it gets, cheers.

  • 39 months ago
  • 1 point

hi

do you use the EK radiator as intake?

thanks

  • 39 months ago
  • 1 point

No they exhaust

  • 39 months ago
  • 1 point

would you mind donating one of those Titan Xs please, lol.

  • 38 months ago
  • 1 point

love the water cooling, but would it be better to get one big water cooling system to cool every component (even the dvd drive) that would be really good

  • 37 months ago
  • 1 point

Darren3076, question about overclocking your 6950x; are you currently running your RAM at 3200 MHz/XMP or at stock frequency/Manual? I recently purchased a 6950x for myself and have have gotten it stable on both 4.0 GHz and 4.2 GHz only at memory speeds between 2666 MHz and 2933 MHz on Manual as XMP generates too much heat and any speed after 3000MHz turns the CPU into a space heater. My ram is the Corsair Vengeance LED (128 GB) @ 3200 MHz. Thoughts?

  • 37 months ago
  • 1 point

Yes Ram is @ 3200MHz on XMP & 1.35v hasn't give me any problems so far ? make sure the Dram volts are set accordingly to the volts specified on your kit, it will be on the side of your sticks, also did you buy the kit as 128GB or is it made up of two kits ? if its a single kit XMP should work fine, if not leave it in manual & set the speed & volts to the kit specs. check this guide out on you tube by der8auer, (ASUS Rampage V Edition 10 Overlocking Guide 6950X 6900K 6800K 6850K Review Broadwell-E)

  • 37 months ago
  • 1 point

Thank you for clarifying. My kit is made up from two 64GB memory kits; as I purchased one of the kits originally and won the other set at a LAN as a prize. I have seen the video from der8auer, his method generates way too much heat; I got a 47 degree idle (on balanced power option preset) with 90+ degree full load. If I lower my ram frequency, to even 2666 MHz the heat is much more manageable and I am even able to achieve higher clock speeds (4.2 GHz - 4.3 GHz). It is just frustrating because I want to run this ram at it's full speed.

  • 37 months ago
  • 1 point

Yeh 90deg is to hot, that ram will not run in XMP but it should still run at kit specs, what CPU cooler are u running ? Ideally u should have water cooling ? My 6950x idle @ 40deg, 55deg gaming, 60deg benching & 70 to 75deg stress testing, that's with CPU @ 4000MHz & Ram @ 3200MHz.

  • 37 months ago
  • 1 point

I am currently using the Corsair H115i. I get those exact temperatures only when I run the RAM @ 2600 MHz. How speed are your fans? RPM? What power profile do you use within windows?

  • 37 months ago
  • 1 point

That cooler is very good should do the job easy, I use performance setting CPU stays @ 4000MHz, fans are 140mm, have u tried pulling half the Ram out & see if it runs @ kit specs at good temp with your OC ? Make sure u use the corasponding ser numbered ram (as in original kit) if running XMP.

  • 37 months ago
  • 1 point

OML NICE BUILD. just FYI for gaming even 8 core cpu begins to hinder the performance, so the other i7 cpu's would be better for gaming also the other vengeance LPX DDR4 4460 (i think thats what its called) would be better for games cuz speed usually counts more after 16GB Ram. But props the best build ever for Engineering-Drafting.

  • 37 months ago
  • 1 point

Thanks, the i76950x only support 3200MHz ram, & u r right I have a i76700k & 980ti Sli system & it's a mad gaming rig can't fault it, cheers.

  • 37 months ago
  • 1 point

Any chance you would be willing to post ATTO/Crystal Disk Benchmark results?

I have been drooling over the 960 Pro ever since I got wind of it, and I am planning on using it in a similar build to this.

  • 37 months ago
  • 1 point

Done.

  • 36 months ago
  • 1 point

1080 ti will be faster then the titan xp

  • 36 months ago
  • 1 point

Lets hope.

  • 36 months ago
  • 1 point

This is my future(dream) build Maybe a kaby lake 10 core would be nice if they will release one But nice build, enjoy it

  • 36 months ago
  • 1 point

Think they will when the new X299 chipset is released, thank you.

  • 30 months ago
  • 1 point

this thing must be a beast!!!!

  • 27 months ago
  • 1 point

Pfft. ONLY 13.5k+ AU$? Th-that's nothing! I'm not envious a-at all!

Actually though, insane build. Show this to r/pcmasterrace and you will be swimming in upvotes. Plouss won

  • 22 months ago
  • 1 point

Yo! You should submit this beast to Tech Sourse PC Wars!

  • 42 months ago
  • 0 points

Although I understand that the fact that you are using this computer for work justifies spending more money then someone normally would... but jesus this computer is already super expensive and you are buying it in Australia so that by itself probably doubled the price lol, I really hope the performance is worth it xD

  • 42 months ago
  • 2 points

You know how it is, it is over kill, but it's a hell of a lot of fun, the not so fun part is buying the parts in Aus !

  • 42 months ago
  • 1 point

yep xD

[comment deleted]
[comment deleted]
  • 36 months ago
  • 1 point

Thanks, cant wait, cheers.

[comment deleted by staff]
  • 42 months ago
  • 1 point

Did Not think of it that way ? may be an option, cheers.

[comment deleted by staff]
  • 42 months ago
  • 1 point

To wait & see if Asus ROG or Evga release a closed loop 1080ti or Titan x water cooled units

[comment deleted by staff]
  • 41 months ago
  • 1 point

Yeh, it runs perfect at its advertised Turbo rate (all cores), its runs @ 4.5GHz but cant get it stable for every day use.